Opieka hospicyjna domowa

starsza kobieta trzymająca dłoń lekarzaOpieką hospicyjną domową obejmowane są osoby cierpiące na choroby nieuleczalne, niepoddające się leczeniu przyczynowemu, po zakończonym procesie diagnozowania i leczenia.

Choroby, które mogą być podstawą do przyjęcia do hospicjum, to:

  • choroby nowotworowe /C00-D48
  • następstwa chorób zapalnych ośrodkowego układu nerwowego /G 09/
  • układowe zaniki pierwotne zajmujące ośrodkowy układ nerwowy /G 10-13/
  • kardiomiopatie -w okresie schyłkowym /I 42-43/
  • niewydolność oddechowa niesklasyfikowana gdzie indziej /I 96/
  • owrzodzenia odleżynowe /L 89/

Jakie czynności obejmuje opieka hospicyjna domowa?

  • pomoc w łagodzeniu objawów choroby
  • zapobieganie powikłaniom spowodowanym długotrwałym leżeniem w łóżku
  • wparcie psychiczne chorego i edukacja jego rodziny
  • bezpłatne wypożyczanie sprzętu medycznego
  • kierowanie na badania
  • pomoc psychologiczna

Zasady przyjęcia

Podstawą do objęcia chorego opieką hospicyjną domową jest skierowanie wystawione przez lekarza rodzinnego lub lekarzy z oddziałów szpitalnych.

Opiekę realizujemy bezpłatnie na podstawie umowy z Pomorskim Oddziałem Narodowego Funduszu Zdrowia w Gdańsku.

Zespół Hospicjum Domowego stanowią: lekarze, pielęgniarki, fizjoterapeuci, psycholog.

Pierwsza wizyta Zespołu Hospicjum Domowego odbywa się po uzgodnieniu terminu z pacjentem lub jego rodziną/opiekunem. Podstawą  do ostatecznej kwalifikacji chorego do opieki jest wywiad lekarski.

Wizyty lekarza w ramach opieki przewidziane są 2 razy w miesiącu, zaś wizyty pielęgniarki – 2 razy w tygodniu. Jeżeli jest to konieczne, wizyty mogą odbywać się częściej.

Zachęcamy Pacjenta i jego Opiekuna do wypełnienia anonimowej ankiety dotyczącej satysfakcji z jakości opieki - druk do pobrania poniżej. Ankietę można pozostawić w siedzibie Stowarzyszenia w skrzynce ankiet lub przekazać pielęgniarce.

Do pobrania:

  1. Obowiązek informacyjny RODO - pobierz
  2. Ankieta dotycząca satysfakcji osoby korzystającej z opieki hospicyjnej i jej opiekuna - pobierz

Skargi i zażalenia

Pacjent ma prawo do składania skarg / zażaleń / reklamacji dotyczących jakości usług:

  1. do prezesa lub kierownika jednostki świadczącej usługi – Stowarzyszenie Pomocy Osobom Przewlekle Chorym „Dar Serca”, ul. Reja 12, 82-400 Sztum, tel. 502 610 662 lub 502 610 652 - osobiście, pisemnie, telefonicznie, mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. do płatnika usług zdrowotnych - pisemnie pod adresem: Pomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia, ul. Marynarki Polskiej 148, 80-865 Gdańsk, tel. 58 75 12 53358 75 12 576.

Powyższą informację sporządzono w oparciu o warunki realizacji umowy z płatnikiem usług zdrowotnych.